14 May 2012

Inilah Penyokong Terbaik

Semasa perlawanan Liga Super di antara PKNS Selangor bertemu Kelantan tempoh hari, penulis merasa sangat bangga dengan para penyokong TRW. Pada hari tersebut penulis agak awal bertolak kestadium dengan niat dapat bersolat diMesjid yang ada berhampiran stadium MBPJ.Ketika penulis memasuki perkarangan mesjid, kelihatan ramai para penyokong yang berpakaian jersi TRW berada didalam Mesjid tersebut.

Selesai mengerjakan solat penulis agak lambat sikit untuk keluar dari ruang solat dan kebetulan ada seorang warga emas bersolat disebelah penulis. Selesai beliau bersolat penulis bersalaman dan berjalan seiring untuk keluar dari ruang solat. Sampai ditangga sempat kami bersembang. Apa yang membanggakan penulis ialah apabila beliau memuji anak muda Kelantan yang datang menyokong bola tidak mengabaikan kewajipan mereka kepada Agama. Dan kata beliau "Kalau lah semua penyokong bola boleh mencontohi para penyokong Kelantan". Bangga penulis bila mendengar kata-kata beliau.

Inilah sikap terpuji orang-orang kita. Mereka menjadi contoh kepada orang lain dengan apa yang mereka lakukan dan tahu tanggungjawab mereka. Walaupon kita hendak berhibur, namun tanggungjawab kita kepada Agama jangan diabaikan.Kitalah contoh penyokong yang betul didalam berhibur. Inilah untungnya apabila kita dididik serta berada didalam masyarakat yang sentiasa mengingatkan kita soal kewajipan kepada agama. Kita ada rakan-rakan yang sentiasa ingat-mengingati antara satu sama lain. Teruskan dengan sikap terpuji kita semoga segala yang kita lakukan di berkati oleh Allah SWT. Insyallah.

Para penyokong kita bukan hanya setakat penuhkan stadium, kita juga mampu untuk meramaikan Mesjid. Insyallah kita akan menjadi penyokong yang menjadi contoh kepada pasukan lain dengan sikap dan tanggungjawab kita. Tahniah kepada para penyokong TRW. Walaupon tidak dinafikan ada juga para penyokong kita yang tidak menunaikan tanggungjawab atas alasan mereka sendiri, namun sekurang-kurangnya mejoriti penyokong kita tahu tanggungjawab kepada agama perlu diutamakan.

No comments:

Post a Comment

  © Super Warriors Info Sukan, Berita dan Isu Semasa by RedsfcNews Media 2012

Back to TOP  

Facebook Twitter Yahoo!