5 Mar 2012

Wajarkah Prestasi Nwoha Berterusan DiCemuh Peminat?

Ambo rasa kita sebagai penyokong perlu adil didalam menilai prestasi Beliau. Mengikut maklumat yang diperolehi, Nwoha bermain untuk TRW diatas dasar khidmat percuma bagi tujuan penilaian prestasi.

Maka bagi Ambo tidak adillah jika kita terus mencemuh beliau jika diikutkan atas dasar tersebut. Jika diikutkan rekod Nwoha ,pada tahun 2006-2008 prestasi beliau boleh dikatakan agak baik dan mungkin atas faktor inilah beliau diambil bermain oleh pengurusan TRW. Namun beliau berehat panjang diatas faktor yg tidak diketahuai dan berkemungkinan besar kerana kecederaan.

Walau sehebat mana sekalipun beliau sebelum ini, namun agak sukar bagi beliau untuk kembali kepada prestasi asal disebabkan tanpa latihan serta perlawanan dan disebabkan faktor itulah Nwoha menawarkan khidmatnya secara percuma kepada TRW. Dan jika diikutkan perjanjian, beliau akan diberi peluang sehingga ke Bulan April (pertengahan Musim) dan dari situlah pihak pengurusan akan menilai dan membuat keputusan sama ada menamat atau meneruskan khidmat beliau.

Kesilapannya adalah dibahu pihak pengurusan kerana tidak memikirkan perkara negatif bakal berlaku ketika membuat pertukaran senarai nama pemain import untuk Liga M tanpa mengujinya terlebih dahulu dan menggugurkan nama Mohammad Ghaddar.

Bagi Ambo, Nwoha seharusnya dinilai terlebih dahulu didalam latihan dengan memberikan beliau tempat untuk bersama-sama pemain TRW menjalani latihan bersama dan bukanya terus membuat keputusan yg berisiko kepada pasukan seperti apa yg dialami oleh pasukan TRW sekarang.

Dengan masalah kecederaan pemain seorg demi seorg yg dialami oleh TRW skg, sangat bermasalah bagi TRW mencari seorg pemain yg benar-benar berperanan besar pada jentera serangan. inilah bahananya bila membuat keputusan memilih pemain tanpa menanyakan pendapat org yg lebih pakar dalam bidangnya.

No comments:

Post a Comment

  © Super Warriors Info Sukan, Berita dan Isu Semasa by RedsfcNews Media 2012

Back to TOP  

Facebook Twitter Yahoo!