12 Mar 2012

Mampukah Kelantan Menjuarai Liga Pada Peretengahan Musim?

Mampukan pasukan Kelantan mengekalkan rentak kemenangan untuk mengekalkan kedudukan mereka sebagai pendahulu Liga hingga ke perlawanan terakhir pertengahan musim?. Dengan prestasi terkini penulis berasakan amat yakin Kelantan mampu melakukannya.

Prestasi Kelantan kini menampakkan semakin meningkat walaupun agak bermasalah pada awal musim. Walaupun dilanda pelbagai masalah, namun ianya tidak sedikitpun menjejaskan prestasi pasukan Kelantan. Inilah kelebihannya apabila sebuah pasukan itu memiliki para pemain yang berpengalaman serta bagus.

Walaupun dengan pertukaran jurulatih yang baru iaitu Bojan Hodak bagi menggantikan James Peter Butler yang dikatakan bermasalah dengan pihak pengurusan, namun ianya langsung tidak menjejaskan prestasi dan tumpuan para pemain kepada pasukan.Dengan penerapan corak latihan serta taktikal baru oleh Hodak, namun ianya tidak memerlukan masa yang agak lama untuk praktikkan dengan baik oleh para pemain Kelantan.Dalam tiga perlawanan terakhir dibawah bimbingan Bojan Hodak, Kelantan belum pernah tewas dan menjaringkan lima gol serta bolos tiga mencatat dua kemenangan dan seri sekali.Ianya agak bagus bagi seoarang jurulatih yang baru mengambil alih pasukan.
Kelantan akan mengharungi jadual perlawanan yang agak padat pada dua minggu terakhir bulan Mac nanti. Bermula dengan perlawanan Liga Super menentang Perak ditempat lawan, kemudian pasukan Kelantan akan terbang ke Myanmar untuk bermain dalam perlawanan Piala Afc pula tiga hari kemudian iaitu pada 21 Mac. Namum bagi penulis, Kelantan tidak akan menghadapi masalah besar dengan susuanan jadual yang padat ini kerana mereka memilki para pemain simpanan yang sedia untuk diturunkan dan telah terbukti mampu untuk menggalas tugas yang diamanahkan.

Kelantan memiliki para pemain simpanan dan utama yang agak setara prestasi mereka. Kelantan juga berkelebihan kerana mereka mempunyai dua simpanan pemain import yang boleh bermain di Piala Afc iaiti Mohammad Ghaddar dan Deny Antwi.Maka dengan itu Kelantan ada banyak kelebihan kerana telah bersedia sejak dari awal lagi. Mereka sudah menjangka perkara ini akan berlaku apabila mereka terlibat dengan perlawanan Piala Afc.

No comments:

Post a Comment

  © Super Warriors Info Sukan, Berita dan Isu Semasa by RedsfcNews Media 2012

Back to TOP  

Facebook Twitter Yahoo!